Polityka prywatności
Niniejsza Polityka ma na celu dostarczenie informacji dotyczących sposobu przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników uwzględniając korzystanie z usług sklepu internetowego Ludova.pl poprzez Serwis. Korzystając ze strony internetowej należącej do Administratora wyrażają Państwo zgodę na postanowienia zawarte w niniejszej Polityce.
SPIS TREŚCI
§ 1 DEFINICJE
§ 2 ADMINISTRATOR DANYCH
§ 3 CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
§ 4 BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
§ 5 ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
§ 6 OKRES PRZETWARZANIA DANYCH
§ 7 ŹRÓDŁA DANYCH
§ 8 UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
§ 9 PLIKI COOKIES
§ 10 DANE KONTAKTOWE
§ 1 DEFINICJE
- Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
- Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Serwis – strona internetowa prowadzona przez Administratora pod adresem: ludova.pl
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
§ 2 ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Paulina Sycewicz ul. Słowiczyńska 16, 17-300 Siemiatycze
§ 3 CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Państwa danych osobowych ma na celu:
- realizację zamówionych usług;
- przygotowanie, zapakowanie oraz wysłanie zakupionych towarów;
- utworzenie konta Użytkownika i zarządzanie tym kontem;
- kontakt związanych z dopełnieniem umowy, w tym realizacji płatności w zakresie niezbędnym do wykonania umowy;
- prezentację oferty lub przesłanie informacji marketingowych (newsletter).
- Przetwarzane dane osobowe:
- imię i nazwisko;
- login / nazwa Użytkownika;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- adres zamieszkania w celu realizacji zamówienia;
- numer konta bankowego i nazwa banku w celu realizacji płatności w przypadku zwrotu zakupionego towaru.
§ 4 BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
Przykładamy dużą wagę do ochrony Państwa prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Państwa dane osobowe ze starannością oraz uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
Stosujemy szereg standardowych metod w celu utrzymania poufności i bezpieczeństwa informacji przekazanych przez Państwa. Prosimy jednakże o zauważenie, że ochrona ta nie ma zastosowania do informacji, jakie postanawiają Państwo udostępnić publicznie, np. w sieciach społecznościowych.
Przechowujemy Państwa informacje w bezpiecznych środowiskach pracy chronionych przed publicznym dostępem. Stosujemy się do obowiązujących powszechnie norm, by chronić dane osobowe.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji powyższych celów, prawidłowego korzystania z Serwisu i uzyskania odpowiedzi na przesłane zapytania.
Podane przez Państwa informacje nie podlegają zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
Dane nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych oraz państwa trzeciego.
§ 5 ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
W niektórych sytuacjach administrator udostępnia dane osobowe innym odbiorcom w celu realizacji zawartej umowy oraz podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług. Dotyczy to takich grup jak:
- firmy kurierskie, operatorzy pocztowi;
- operatorzy płatności;
- osoby upoważnione przez Administratora danych – pracownicy i współpracownicy;
- podmioty, którym Administrator danych powierzył przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) na podstawie zawartych umów;
- podmioty, którym Administrator danych zobowiązany jest udostępniać dane na podstawie przepisów prawa;
- podmioty zarządzające Serwisem, firmy świadczące usługi hostingowe, usługi IT, podmioty świadczące obsługę informatyczną oprogramowania stosowanego przez Administratora.
§ 6 OKRES PRZETWARZANIA DANYCH
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane Użytkownika przetwarzane są przez czas korzystania z Serwisu lub prowadzenia korespondencji z Użytkownikiem, natomiast w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora – do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
§ 7 ŹRÓDŁA DANYCH
Dane osobowe mogą być przez nas zbierane w następujący sposób:
- strona internetowa Administratora – za pomocą formularzy dostępnych w Serwisie;
- poprzez analizę logów dostępowych;
- informacje dostarczone przez Użytkownika telefonicznie, listownie;
- korespondencja e-mail, SMS oraz inne wiadomości elektroniczne obejmujące komunikację elektroniczną między Użytkownikiem a Administratorem.
§ 8 UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
Użytkownikowi przysługują następujące prawa:
- prawo dostępu do treści danych (art. 15 RODO);
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);
- prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO);
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 ROD);
- prawo do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO) (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu);
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (art. 7 ust. 3 RODO);
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o ile uznasz, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.
W celu realizacji powyższych uprawnień prosimy o kontakt e-mail na adres ludova.store@gmail.com lub kontakt pisemny na adres Administratora wskazany w punkcie 2.
§ 9 PLIKI COOKIES
Czym jest cookies?
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to małe pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie) przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
W jakim celu używamy cookies?
Serwis używa plików cookies w celu prawidłowego działania w/w strony internetowej. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Gromadzone w dziennikach logów dane są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania Serwisem. Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi Serwis. Cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych urządzenia oraz oprogramowania zainstalowanych na urządzeniu użytkownika. Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości strony internetowej do indywidualnych potrzeb odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Stosujemy cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego Serwisu, a pliki z logami analizujemy w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron internetowych są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
Jakie cookies używamy?
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
- sesyjne – są to pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania;
- stałe – są to pliki przechowywane w urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu.
- „analityczne” pliki cookies, w celu poprawy jakości usług w Serwisie. W związku z tym my oraz inne podmioty, świadczące na naszą rzecz usługi analityczne i statystyczne, korzystamy z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują pliki cookies Google Analytics służące do analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu.
- „marketingowe” cookies – zarówno my, jak i nasi zaufani partnerzy, wykorzystujemy również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu my oraz zaufani partnerzy przechowujemy informacje lub uzyskujemy dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.).
Jak długo cookies pozostają w urządzeniu użytkownika?
Zależy to od tego, czy są to tzw. pliki „stałe”, czy „sesyjne”. Stały plik cookie będzie przechowywany przez przeglądarkę sieciową i pozostanie tam do dnia utraty ważności, chyba że użytkownik wcześniej sam go usunie. Sesyjny plik cookie z kolei traci ważność po zakończeniu sesji użytkownika, przy zamknięciu przeglądarki.
Zarządzanie ustawieniami cookies:
Użytkownik ma możliwość samodzielnego zarządzania cookies. W przeglądarce jest możliwość zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwala na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez Serwis lub określenia ustawień dla różnych typów „cookies”.
Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies. Może to spowodować pewne utrudnienia w korzystaniu z Serwisu.
Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki.
§ 10 DANE KONTAKTOWE
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: ludova.store@gmail.com